Jälkihoito

jälkihoito

Kaupan päätösvaiheessa luodaan jatkosuhde asiakkaan ja myyjän välille. Asiakkaan tyytyväisyys on siis varmistettava. Käytännössä voit siis tiedustella asiakkaan tyytyväisyyttä, postittaa asiakaslehtiä, tiedottaa uutuuksista joko sosiaalisessa mediassa tai sovitusti esimerkiksi sähköpostilla. Myynnin jälkitoimien tarkoitus on vahvistaa asiakkaan myönteistä kuvaa yrityksestä. On ainakin kolme perustetta hoitaa jälkihoito hyvin:

  1. Asiakkaan pitää saada kaiken sen, mistä on maksanut ja mielummin vähän enemmän.
  2. Pohjustaa pitkää asiakassuhdetta.
  3. Tyytyväinen asiakas suosittelee!

Keskustelu_logo

Miettikää pienryhmissä miten jälkihoito hiusalan yrityksessä kannattaa hoitaa? Miten varmistat, että asiakas on ollut tyytyväinen?  Miten asiakaspalautetta voisi kerätä? Miten veisitte palautteen eteenpäin niin, että koko työyhteisö hyötyy siitä? Kirjatkaa vastauksenne Kommentoi-kenttään.

Sivun lähteet:

Pekkarinen, U., Pekkarinen, E. & Vornanen, J. 2006. Menestyvän myyjän käsikirja.  WSOY Oppimateriaalit: Helsinki. S. 91-94.

Kommentoi