ANSVA-malli

Vaikuttamisen malli ANSVA sopii erityisesti kasvokkain tapahtuvaan myyntityöhön.

ANSVA

  1. Attention: Kerro juttu, tarina, väite, kysymys tai esimerkki.
  2. Need: Saa asiakas toivomaan muutosta ongelmaansa.
  3. Satisfaction: Esitä ratkaisu ja perustele väitteitäsi vetoamalla esimerkkitapauksiin, kokemuksiin, tutkimuksiin tai asiantuntijoihin.
  4. Visualization: Kerro ja kuvaile tai näytä, mitkä ovat ehdottamasi ratkaisun edut. Ennakoi myös mahdollisia vasta-argumentteja eli perusteluja, joilla ratkaisuasi saatetaan kritisoida ja kumoa ne jo valmiiksi.
  5. Action: Anna suora toimintaohje ja tee toiminta helpoksi.

Harjoitus_logo

Tee parin kanssa tai pienryhmässä valitsemallenne tuotteelle tai palvelulle ANSVA-mallin mukainen suunnitelma. Valmistautukaa esittelemään se ja kuvailemaan palvelu- tai myyntitilanne, missä käyttäisitte suunnittelemaanne kaavaa.

Sivun lähteet

Aikaks. ANSVA-kaava. Viitattu 20.11.2014. Saatavilla: https://aikaks.wordpress.com/2013/12/04/ansva-kaava/

Vuorio, P. 2013. MYYTY! Myyntitaidon käsikirja. Yrityskirjat: Helsinki. s. 14-16.

Kommentoi